ett nytt år

Jag minns när jag stod där under raketerna och klockan började närma sig sitt tolvslag. Det slag då 2011 skulle växla över till ett nytt år; till år 2012.  
Kommer ihåg 
hur jag bubbligt glad och spänd tänkt "nytt år nya möjligheter, det här året ska jag verkligen leva!"


Väldigt mycket har hänt sedan dess och när jag nu tänker tillbaka på år 2012 så får jag väldigt blandade känslor. Känner både glädje och ledsamhet.
Året blev inte som jag tänkt mig, men jag vet inte om jag tycker att det blev bättre eller sämre än jag tänkt heller för den delen. Och kanske är det faktiskt det som är grejen, att det är mixen av bra och dåliga saker som gör ett år till ett år. Till en resa. Det har många gånger varit tungt och tänker jag bara tillbaka på året snabbt så skulle jag nog säga att det inte varit alls bra, men sen finns de där detaljerna. De där detaljerna som kan bli så stora om man tänker på hur mycket glädje de faktiskt gav. Vad de gjorde med en och hur man idag kan le åt bara tanken på dessa detaljer och bli varm inombords. Kanske är det de detaljerna vi ska tänka på. Även det nya året. År 2013. 

Året som har ett slutnummer som brukar betyda otur, så kanske kommer även detta år bli ett tungt år. Men för min mamma är 13 ett turnummer, så vem vet egentligen. För alla år innehåller ju något bra. Stunder som förgyller det.
Jag har inga vidare förhoppningar och förväntnngar på detta året som jag hade på förra. Men det nya året kommer hur mycket man än vill eller inte.
Och visst är det väl trots allt spännande med ett nytt år? För vem vet vad som kommer hända och hur det kommer att forma en, och det är väl det som är grejen med framtiden. Att vi inte vet. Att den kan bli hemskt jobbig, men även att den kan bli hur fucking amazing som helst! 

Och jaa, med det säger jag väl välkommen 2013 och gott nytt år på er alla! 

 
 
(Inlägget är tidsinställt)





 
Kommentarer
Postat av: Wilma [canonflicka.blogg.se]

Svar; Tack så jättemycket!!
Gillar din header :) Kram

2013-01-06 @ 10:38:13
URL: http://canonflicka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback