en bunt frågor

Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville bli doktor. Nej föresten jag skulle bli doktor .Det var dock då det. 
 
Hur skulle du beskriva ditt utseende för fem år sedan?
Min lugg låg på sidan och håret var blondare. Log mycket gjorde jag och jag blev ofta väldigt brun. Mina kläder var ganska konstiga men färgglada var de och klänning var ungefär det bästa som fanns.
Charmigt rund och go var jag dessutom. Andra skulle nog kalla det tjock, men jag tycker det låter finare så. 

fem och ett halvt år sedan. 
 
Vad var det senaste du sa högt?
"Jaa, jag fick midvinternatt"

Om du fick en superkraft, vilken skulle du välja?
Att kunna bli osynlig så man kan gå nära andra och höra vad de pratar om.
Läsa tankar är ganska häftigt det med. Men jag tror man skulle bli knäpp av att höra massa andra än sina egna tankar och sårad skulle man nog bli ganska ofta med för den delen. 

När var du som lyckligast detta året?
I våras tror jag. Eller tror och tror egentligen. Det var varmt och de där sprudlande vårkänslorna fick jag nog en dos för mycket av. Åt och sov inte så bra, men jag har hört att sån kan man tydligen bli när man är lycklig. 

 
Vad stod det i det senaste smset du fick?
"Svarar sen" Jag inser nu dock att det är över tre timmar sen jag fick det smset, hm. Svaret verkar dröja med andra ord. 

Om du fick vara ett djur, vilket skulle du vara då?
En fågel. Så man kan flyga och se jorden ovanifrån. Osen finns det ju alltid vissa människor som skulle vara värda en blaja eller två. 

 
Vem vet allt om dig?
Min kompis Moa. Henne vänder jag mig alltid till och hon har en mun med dragkedja.
 
Vad gör du när du är ledsen?
Tillåter mig att vara just det; ledsen. Gräver ner mig ett tag. Skriver av mig i min fina bok och när jag känner mig redo tar jag nya tag.

Låt säga att du får bestämma hur du dör. Beskriv scenen.
Jag är sådär lagom gammal, somnar och vaknar aldrig mer. Och min sista dag i livet var jag lycklig och nöjd med vad jag gjort och hur jag levt. Jag somnar in med ett leende på läpparna med andra ord.

Hur länge tänker du blogga?
Tills jag tröttnar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback