slutspurten på veckan

 
Igår var det söndag och jag åkte iväg till min faster och hennes man för att gratta honom på 71års dagen. Efter god mat tog vi med oss hundarna ut för att gå en sväng i skogen runtom där de bor. 
 
 
Hann inte mer än in i skogen förrän jag såg ett gäng gula figurer som suktade efter att bli plockade. Så trots de kanske inte mest lämpade kläderna så kämpade jag mig igenom ris och mossa. Men det va helt klart värt mördan.
 
 
Vi gick tillbaka med en tyngre kasse än vi lämnat med och där hemma väntade kaffe, kakor och tårtan som jag och mamma gjorde i lördags. Jag granerade och gjorde bottnen och hon fyllningarna, vi blev ett bra team tydligen, för tårta var väldigt god! 
 
Därefter spelade jag och mina kusiner lite yatzy, pratade och hade trevligt, innan det bar iväg hemmåt. Väl hemma blev det en till promenad (den andra blev ju avbruten) och kantarellmacka innan läggdags. En bra söndag som ledde till en aning sämre måndag, med värre förkyldning och värkande huvud. 
Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Go tårtan ser ut ;)

Svar: Tack, vad kul att höra! :)
Linnéa None

2014-09-08 @ 17:55:44
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback