Semlor

Tjenare! Morfar är här nu och vi har precis ätit hemgjorda semlor, så mycket godare än köpta, de man köper tycker jag är för söta, madelmassan smakar ju nästan bara socker, så jag föredrar mammas goda semlor! :D 
gjorde hjärtan på dem idag med, fint och väldigt kul att göra, vi åt semla igår med faktiskt, hahah, men man måste ju unna sig nån gång eller vad säger ni? (; då gjorde jag iallafall två små hjärtan på, nästan ännu sötare, fast då var det inte två ramar utan två små hela hjärtan om ni fattar (; För att få till hjärtanen klippte jag bara ut en mall, la på semlan och tog sedan på florsocker, det kan vara lite svårt att få bort hjärtat utan att "kladda" ut florsockret, så jag använde mig av en pinsett som jag självklart diskade innan! :D

så här fina blev dem (;



Kommentarer
Postat av: Kusin Malin

Va fina semlor du har gjort, ser väldigt goda ut oxå :)

2011-02-07 @ 10:11:18
Postat av: Ellinor

Haha, roliga

2011-02-08 @ 18:38:17
URL: http://ellinora.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback