fyllig mockasmoothie

Älskar verkligen olika sorters smoothies, så för någon dag sedan köpte jag boken här över "500 juicer & smoothies" (hittade den på ICA för 59:-) för att få lite mer förslag på vad jag kan göra mer än de jag brukar göra och jag gillade boken skarpt, där i fanns både recept på smoothies och juicer med bär och frukt, men också mer "efterrätts smoothies", samt milkshakes med mera, ja det fanns jättemycket, så igår testade jag denna "fylliga mockasmoothien". Den var jättegod, eller ja om ni gillar kaffe gillar ni denna! Åt en cocostosca till med, suppergott tillsammans! 
Hahaaha, fast jag följde inte receptet riktigt för jag tänkte att det lilla kaffe som skulle va i inte skulle smaka något, så jag tog mer än dubbelt så mycket som det skulle va och så fattade jag inte att det skulle vara pulverkaffe man skulle lösa upp, så jag fick ju typ sump i den och det blev jättekonstigt, men jag kunde iallafall dricka det översta av den, haha, så följ receptet och använd pulverkaffe eller kaffe som redan är kokat, fast då tror jag ni får ta lite mer än det står (:
Och just det om ni vill ha mer chokladsmak så kan ni lägga i en matsked hackad choklad och om ni vill ha ännu mer chokladsmak kan ni ta en matsked chokladsås i också, jag tog lite hackad choklad över smoothien i stället för att mixa i den! (:
och så kan ni ersätta mjölken med 4msk grädde om ni vill (: Dessa förslag jag skrev nu i slutet står också i boken, så ni behöver inte vara oroliga att jag har hittat på det, haha (;'
Säg till om ni vill ha receptet och inte ser vad det står där uppe på kortet jag tog på receptet ! 

haha, blev ett långt inlägg! Vill ni att jag ska fortsätta visa smoothies som jag gör ur boken?
puss

update: testade att göra den rätt idag och den blev suppergod! + att den blev mycket ljusare, så förvänta er inte att den blir så mörk som på min bild! (;
Kommentarer
Postat av: Emma

mmmmm muums va goottt! :D

2011-08-30 @ 20:47:44
URL: http://kllockren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback