En ny tid

Det är en sådan där tid då man borde skriva mer än någonsin, så verkligen inget minne och ingen känsla går förlorad från ens minnesbank. Men jag antar att det är såhär det är och kommer vara när livet ger en lite för mycket av det goda; att man inte hinner det där man borde. 
 
Men jag bor alltså i en ny stad nu, nya områden, i en ny bostad, i ett nytt sammanhang, ny skola och bland nya människor. För första gången i ens liv är verkligen allt nytt och främmande, vilket jag inte tror man får uppleva så många ggr i ens liv. Det är läskigt, läskigt att kasta sig ut i allt det där nya, men också det mest underbara jag har gjort.  Jag lever min dröm just nu.
Ja, hör bara. De orden smakar så sjukt bra. Helt plötsligt är det som om allt negativt som tidigare varit i mitt liv bara raderats ut, blivit totalt betydelselöst.
 
För jag har kommit dit jag vill och jag behöver aldrig mer vända mig om igen, jag kan välja nu, skapa det liv och den framtid jag önskar, oberoende av någon eller något annat. Har äntligen insett det, att jag själv kan styra, det är jag som väljer och jag som avgör, det är fint. Fint med nystarter. 
 
Något annat som är fint är alla dessa underbara fascinerande människorna som kommer i ens väg. Det är så spännande att inte veta någonting om människor, utan veta att man har en hel uppsjö av saker att upptäcka, intressera sig för och vara nyfiken på. Och gud vad jag är nyfiken, nyfiken på vad alla dessa människor har för livshistoria, egenskaper, egenheter, erfarenheter och intressen. Pirrar i hela kroppen på mig vid tanken på att långsamt få bilda sig en uppfattning om alla dessa. Härifrån har jag ingen aning om vad som kommer hända i mitt liv, vilka människor som kommer komma i min väg, vart min väg överhuvudtaget kommer leda, vad jag kommer göra och upptäcka. Extremt spännande.
 
Vilken underbar tid vi lever i hörreni. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback