tidsbyte

 
Har knapprat in lösen alldeles för många gånger, tittat längtat och saknat, men sedan lämnat skivfältet tomt ~ Idag när jag gick hem från dansen vid halv sex så var det ljust ute, det har vänt nu. Ja plötsligt har det börjat ljusna. Det är en evig kamp, för även om dygnet inte är evigt svart så har det sina mörka timmar. Men vi går mot sommar och mot värme, mot ljus närpå 24 av 24 timmar ~ Ja, jag hoppas det, jag hoppas jag är som årstiderna och nu byter nyans, går från vintergrå till spirande vår, ja iallafall nästan. Jag vill känna värme igen, och jag gör, så mycket mer än innan. Sen en smäll en tanke ett nederlag, men skillnaden från då till nu är att jag försöker klättra uppåt. Ibland kommer backar och min var ett stup, men plötsligt började ljusstrålarna hitta ner i min avgrund, precis som solen plötsligt lyste upp himmeln vid klockan halv sex idag den nittonde februari. Och oj vad mycket som ändrats från då till denna dag, inget är längre som det var, kanske inte heller jag. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback