pannkaks frulle

Åt dessa pannkakor till frukost idag, perfekta om man som jag inte vill äta mjöl, dessutom goda och super enkla att göra, massa plus med andra ord! 
 
 
Till två personer behöver du 1dl havregryn, 1dl mjölk, 4ägg, bakpulver och en nypa salt. Jag tog även i kanel, men det är ju en smaksak. Har inget exakt mått för bakpulvret, men cirkus 1/2 tsk skulle jag tro, tog lite på en vanlig tesked bara och slängde i, inte så noga. 
 
Ett tips är att använda plättjärn om man har det hemma, de får ganska ful form annars, då de ska va lite mindre än vanliga pannkakor. Men har man inget så gör man som jag och steker i en vanlig stekpanna, smaken är det ju ingen skillnad på!
 
Hursomhelst; börja med att mixa ihop havregryn, bakpulver, salt (och kanel) till "mjöl". Blanda sedan ihop det med ägg och mjölk, stek på medeltemperatur och voila! 
 
Jag blandade hallon kesella och kvarg och hade på, tycker personligen kesellan känns lite fet om man inte blandar ut den med något, men det är ju bara min åsikt det. Hade även, hallon, banan och kokos på, mums va det minsann!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback