fem saker

Hej gubbar. Bloggen har ekat tom och inspirationen spirar inte, lusten för och gå in och skriva "hej, idag var jag i skolan, sedan tränade jag, sedan sov jag, jag äter som en häst och det är kallt ute, hejdå" har inte infunnit sig (vilket är tur) så då har det blivit så här. MEN nu kände jag att det var dax att visa min existens o göra en liten lista, enjoy!
 
Fem saker som gör mig glad
  • Att alla människor ser så olika ut
  • Bloggar med mycket tips
  • Oväntade komplimanger och leende  
  • Marilyn Monroe citat 
  • Att Pelles katt tycker om mig mer än honom 
 
 
Fem saker som upprör mig: 
  • Att många människor har så fel syn på feminismen 
  • Lärare som favoriserar och/eller sätter en stämpel på en
  • Människor som sätter en stämpel på andra överhuvudtaget 
  • Att man inte köper mer ekologiskt
  • Samhällets skönhetsideal
 
Fem saker som jag vill ändra i mitt liv:
  • Lära mig att planera bättre
  • Städa mitt rum oftare
  • Mitt hår (men på sportlovet så, pepp pepp)
  • Uppskatta det jag har och vara mer tacksam
  • Bli mer envis
Fem saker som jag är bra på:
  • Ge komplimanger
  • Säga ifrån och inte ta skit 
  • Spendera pengar
  • Lämna smutsig disk på nattduksbordet  
  • Berätta personliga saker vid fel tillfälle 
bilder från weheartit
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback