lurad?

hej hej hemskt mycket hej
 
Har inget gips längre, vilket är super duper :D
Meeeen, kan väll säga att jag är ganska irrierad på sjukvården!
Fick ju gipset samma dag som olyckan skedde, för de röntgade handleden och läkaren sa att det var en spricka i benet, inget som alls var kul då jag skulle ha det i 4v och hoppas på att det efter en vecka fortfarande låg rätt då det annars blivit operation. Men ja, så var det helt enkelt.
Klarade av veckan ganska bra ändå, meeeen det var jättejobbigt... duscha med en inplastad arm och behöva få hjälp med håret, borsta tänderna var sjukt svårt, äta osv osv. Allt blir svårt med bara en arm som dessutom är den man inte brukar använda.
Efter en vecka åkte jag då till kontrollen och hoppades på att det inte skulle bli opertation. Vad får jag reda på? Jo att handleden aldrig varit bruten och att de vetat det enda sedan dagen efter jag fick gipset. Blev såklart jätteglad, men sen efteråt så tänkte jag på det att de inte hört av sig tidigare. Visst de ville röntga en gång till, men då kunde jag väll fått en tidigare tid än efter en vecka, dessutom var jag och röntgade axeln dagen efter olycka. 
Så himla kul är det verkligen inte att ha gips och det tycker jag sjukvården borde förstå, hade de hört av sig tidigare hade jag sluppit denna jobbiga veckan och dessutom varit i Mallorca nu...
Är självklart jätteglad över att det inte var brutet, meeeeen de kunde hört av sig tidigare! Men nu kan jag ju leva livet sista veckan på sommarlovet vilket jag inte var berädd på (y)

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback