Trettioen frågor

1. Var är din mobiltelefon?
Den ligger självklart typ en cm ifrån mig.

2. Var är din andra hälft?
Skulle helst se mig själv som en hel egen person.

3. Ditt hår?
Lite dassigt och tråkigt just nu, men på fredag så blir det blondare och fräshare i alla fall.

4. Ditt humör?
Oerhört trött, ont i halsen och lite feberhängig.

5. Din dagsplan?
Efter jag har svarat på detta så ska jag försöka låta bli att rymma från plugget och istället pumpa ur mig något vettigt. Förhoppningsvis.

6. Det bästa du vet?
Exempelvis: Fredagar, fina ögon, känslan när man lyckas få ihop orden extra bra, att vara kär, de första vår promenaderna, mysa, vara brun, när någon gör något speciellt för en, intressanta människor, bli pillad i håret och kliad på ryggen, långa samtal och hångel. 

 

 

7. Din dröm i natt?
Var nice, hahah.

8. Ditt livsmål?
Lära mig att få ut så mycket som möjligt av livet och finna glädje i så väl en måndag förmiddag som en lördagskväll. Aldrig sluta vara nyfiken eller fastna i samma hjulspår. Älska och bli älskad.

9. Rummet du är i?
I soffan vid tvn, i vardagsrummet. Just nu lika mörkt som ute, fast rätt mysigt ändå.

10. Din hobby?
Skriva, skratta, umgås, dricka vin, promenera, kreativa saker.

11. Din skräck?
Skrämmer mig att det är så många dagar av ens liv som man inte minns.

12. Var vill du vara om sex år?
Alltså när jag 24 år. Då kanske jag har satt mig i skolbänken igen efter några underbara resor, bor i en större stad och har massa intressanta spännande människor runt omkring mig, fixar roliga fester, går på mysiga middagar och har någon fin att somna bredvid.

 

 

13. Var var du igår kväll?
Först på julkonsert med Ida, sen i min säng, skrev en uppgift och övade på ett tal, somnade vid ett kanske.

14. Vad är du inte?
Strukturerad och snabb.

15. En sak du önskar dig?
Att människor kände större empati och kunde sa saker ur fler perspektiv. 

16. Var växte du upp?
I en liten tråkig stad i Smålands skogar.

17. Det senaste du gjorde?
Drack kaffe och kollade på julkalendern.

18. Dina kläder?
Ett svart linne med små vita lotusliknande figurer, svart långkofta och de svarta jeansen byttes mot svarta mjukisar när jag kom hem. Svart med andra ord.

19. Vilken låt sätter du på först idag?
Hångellåten med Little Jinder feat. Mauro Scocco eller Satellite med Miriam Bryant, just idag.

 

 

20. Ditt/dina husdjur?
Hunden Sirius, som hade diagnostiserats med ADHD om det hade gått.

 21. Din dator?
Som används just nu är skolans, tung och klumpig att bära runt på.

22. Något sjukt du gjort den senaste veckan?
Lagt till Justin Bieber i min spellista, vilket är riktigt sjukt om du frågar någon som känner mig.

23. Saknar någon?
Ja, det gör jag. Någon och något och allt däremellan.

24. Din bil?
Har ingen bil och inget körkort heller, dessvärre.

25. Något du inte har på dig?
Sådana där discobrallor skulle jag aldrig ta på mig.

26. Favoritaffär?
När det kommer till klädaffärer så varierar det med kollektionerna.

27. Din höst?
Åh hjälp. Allt från underbar utlandsresa till Kos, krispiga höstdagar, snygga kläder och fina vänner till uppbrott hjärtesmärta och tankekaos. En blandning av det allra bästa och allra sämsta alltså.

 

28. Älskar någon?
Älskar många.

29. Favoritfärg?
Är svart en färg?

30. När skrattade du senast?
På engelskan när vi gjorde någon konstig intervju och min kompanjon sa roliga saker

31. När grät du senast?
I onsdags i en bil. 

 

Bilder från pinterest. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback