min jul

Dagen började lite så där fint med att mamma kom in med frukost på sängen. Snällt tycker jag och mysigt. 
Ljus och smörgås med julskinka och chokladmjölk på det. Smörgås är förövrigt ett konstigt ord. 
I julstrumpan, som fint pryder min garderobsdörr, låg det trosor och godis. Ännu mera med snällt.  

 
 
Jag var uppe till julkalendern började. Trodde jag åtminstone. Den började visst inte förrän vid tio. Men det gjorde inget för då hann jag duscha innan. Sen när jag började bli sådär lagom klar så började det komma folk. Helt klar hinner jag aldrig bli minsann. Min ena bror med fru och barn kom, farmor och moster med man och två småkusiner, som kanske egentligen inte är så små längre...
Julklapparna under granen ökade med människorna i huset och lilla Moa hade även tagit med sig sina nappar i en burk. De fick så snällt stå där i burken vid granen i väntan på tomten.

 
Julmaten dukades fram, gott var det och magen blev mer än mätt. De mindre hade började tröttna på att vänta på tomten och roade sig med annat. Men så runt halv ett så knackade det på fönstret och där stod han och därefter sprang det runt barn som vilda överlyckliga djur i huset.
Moa lämnade sina nappar som hon tydligt sa att tomtens nissar skulle ha och hon, Noel, Eric och Carl fick tillbaka någon klapp, som tack skulle man kunna säga. Jag tvivlar på att de inte skulle fått nåt om hon inte lämnade napparna. Men vem vet egentligen. 

 
Sen delades det ut julklappar för hela slanten. Jag tycker inte de är så viktiga, julklapparna. Men iförsig så gillar jag att ge bort och lite mysigt är det minsann att få nån själv sådär. 

Jag visade ren sann glädje åt något iallafall, åt vad minns jag inte riktigt, men tror det var åt kommentaren "Va?!" som farmor högt ropa ut när vi läste upp att hon önskade någon god jul; ja det stod så på paketet åtminstone. Det var jag som skrev det nämligen. 

 
Vi kollade på Kalle Anka och åt för mycket godis. Sen åkte vi allt till mormor och morfar och firade lite till, med gröt och sång och paket och allt vad det heter. Det blev en bra julafton. Jag gillar julen näligen. 
Hoppas ni med hade en bra jul! pussar




 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback